Kanada, Płonący las |
Kanada wprowadziła do obiegu monetę kolekcjonerską "Płonący las". Numizmat wybito w Królewskiej Mennicy Kanady w srebrze wysokiej próby. więcej » |
Francja, Letnie Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024 |
Francja wprowadziła do obiegu monety kolekcjonerskie upamiętniające Letnie Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024. Numizmaty wybito w srebrze oraz złocie wysokiej próby stemplem lustrzanym. więcej » |
Wyspa Niue, Władca Pierścieni - Legolas |
Wyspa Niue wprowadziła do obiegu monety kolekcjonerskie "Władca Pierścieni - Legolas". Numizmaty wybito w srebrze oraz złocie wysokiej próby. więcej » |
Kanada, 125. rocznica Jukonu |
Kanada wprowadziła do obiegu monetę kolekcjonerską upamiętniającą 125. rocznicę Jukonu. Numizmat wybito w srebrze wysokiej próby stemplem lustrzanym. więcej » |
Upolowana, Dukat gdański Jana Kazimierza z 1662 roku. |
Dukat gdański Jana Kazimierza wybity w 1662 roku. Dość rzadki rocznik, tylko jedno notowania na aukcjach WCN, na ostatnim WCN egzemplarz w stanie II- został sprzedany za 19.800 zł. Wystawiony w serwisie aukcyjnym z ceną sprzedaży... więcej » |
Czerwcowe aktualizacje Numimax |
Zapraszamy Użytkowników programów Numimax do pobrania najnowszych aktualizacji dla Programów. Poza wycenami za czerwiec bieżacego roku dodano monetę okolicznościową upamiętniającą Fregatę rakietową "Gen. K. Pułaski". więcej » |
Pierwsza z nowej serii "Żaglowce Świata. Moneta prezentuje rosyjski żaglowiec Sedow. Wykonana w srebrze moneta kolekcjonerska oraz miedzioniklu obiegowa wybite w naszej mennicy nakładami 7 oraz 25 tys. sztuk. | ||||
STS Siedow (ros. Седов) - to największy żaglowiec szkolny świata, czteromasztowy bark, jeden z ostatnich windjammerów. Przez wiele lat był największym żaglowcem w ogóle, lecz oddał pierwszeństwo wycieczkowemu "Gwarkowi" ("Royal Clipper"). Historia i rejsy [edytuj] Żaglowiec został zbudowany w 1921 w stoczni Krupp Germania-Werft w Kilonii dla towarzystwa żeglugowego F. A. Vinnen (kapitan ż. w. Lorenz Peters (1921-1936)). Otrzymał wówczas nazwę Magdalene Vinnen II (pierwszy Magdalene Vinnen I, ex Dunstaffnage, był również czteromasztowym barkiem). Oprócz zadań szkoleniowych, pływał jako żaglowiec towarowy, wożąc saletrę z Chile. W 1936 zmienił armatora na Norddeutscher Lloyd i nazwę na Kommodore Johnsen, dalej służąc jako żaglowiec towarowy. Osobą, która doradziła władzom NDL-u, by zakupiły właśnie Magdalene Vinnen II, był kapitan ż. w. Otto Lehmberg, podówczas jeden z etatowych kapitanów NDL-u. Wcześniej dokonał on inspekcji barku L'Avenir, odradzając władzom NDL-u jego zakup. Statek ten - ostatni żaglowiec, jaki zbudowała stocznia Rickmersa - został następnie zakupiony przez hamburski HAPAG i - po zmianie nazwy na Admiral Karpfanger - zatrudniony w charakterze jednostki szkoleniowej. Nie powrócił z pierwszego rejsu, przepadając "mit Mann und Maus" w rejonie Przylądka Horn w 1938 roku... Podczas jednego z pierwszych rejsów w charakterze szkolnego statku NDL-u Kommodore Johnsen, dowodzony przez kapitana Ottona Lehmberga, omal nie przewrócił się w silnym sztormie na Atlantyku. Wracał wówczas z ładunkiem jęczmienia z Argentyny do Europy i w pewnej chwili ładunek ten przesunął mu się w ładowni, powodując niebezpieczny przechył. Na uwagę zasługuje sposób, w jaki pomysłowe kierownictwo i załoga uratowali swój statek. Oto zarządzono akcję trymowania przemieszczonego ładunku własnymi siłami, ponadto wezwano pomocy. Jednym ze statków, który odpowiedział na wezwanie, był norweski zbiornikowiec Winkler (kpt. Gaaso). Kapitan tego statku najpierw w pomysłowy sposób określił pozycję wzywającego pomocy Johnsena (wykreślił namiary z kilku statków na sygnał emitowany przez niemiecki bark - linie przecięły się idealnie w jednym punkcie!), a następnie ruszył na pomoc i na miejscu wpompował do morza nieco przewożonego oleju, co złagodziło falę i pozwoliło marynarzom z Johnsena spokojnie dokończyć trymowania ładunku i w efekcie uratować nie tylko własne życie, ale i sam statek. Opowiada o tym sam kapitan Lehmberg w swoich wspomnieniach (50 Jahre Seemannsleben), zawartych m. in. w starej, wydanej w końcu lat 1950-tych książce 'Das große Buch der Seefahrt'... |
||||
Zdjęcie Narodowy Bank Bialorusi |
||||
Dane emisyjne: | ||||
Kraj: | Białoruś | Rok emisji: | 2009 | |
Waluta: | Rubel | Nominał: | 1 / 20 | |
Nakład: | 25 000 / 7 000 | Stop: | CuNi / Ag 925 | |
Waga: | 32 mm / 38,6 mm | Średnica: | 13,16 g / 28,28 g | |
Stempel: | Zw / L | |||
Rant: | ||||
Certyfikat: | nie / tak | Pudełko: | nie / tak | |
Mennica: | Warszawa | |||
2009-04-01 |
Regulamin | Praca | Kontakt | Reklama | Partnerzy Handlowi
Katalog monet Polskich Monety, Numizmatyka, Grading, Katalog monet Monety Europy Monety Francji Monety Australii Dukaty Lokalne Katalog Monet Polskich Katalog Monet Świata Monety ze świata Aukcje Numizmatyczne Grading Plan Emisyjny NBP Monety Ukrainy Plan Emisj Ukrainy Encyklopedia Numizmatyczna Kasy fiskalne Kraków Wyceny monet Wartości Monet Monety Numizmatyka Posnet Elzab Kasy online Kasy fiskalne dla prawników Numimax najlepszy Katalog Monet Polskich Skup monet Kraków Drukarki fiskalne Kraków Tanie kasy fiskalne Kraków Programy Numizmatyczne Kasy fiskalne dla lekarzy Kasy fiskalne online Sklep numizmatyczny Sprzedam monety Tanie kasy fiskalne Skup monet Monety Tanie drukarki fiskalne Numizmatyka Kasy fiskalne dla fryzjerów i kosmetyczek Kasy fiskalne dla lekarzy Drukarki fiskalne Wagi kalkulacyjne Monety Białorusi Kasa fiskalna Posnet Drukarki fiskalne Posnet Kasa fiskalna Elzab Drukarka fiskalna Elzab Novitus Kasa fiskalna Novitus Drukarka fiskalna Novitus Kasy online Kasy fiskalne online eparagon Kasy fiskalne online Kraków, Tanie kasy fiskalne Online Kraków, Kasy fiskalne Online Kraków, Kasy fiskalne Online